امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: گفتگو
پنج شنبه, 22 تیر 1402 12:19
   
    ایمیل
کد خبـر : 696

سخن مردم :-دغدغه‌مندی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های مذهبی و هویت ملی، مطالبه‌گری و فعالیت اجتماعی ویژگی‌های برجسته دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

ابوالفضل قاسمی نفر برگزیده طرح دانش آموزی تراز انقلاب استان بوشهر-شهرستان دشتستان

به گزارشسخن مردم: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، همواره منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشران آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

بیانیه ی گام دوم انقلاب که توسط  مقام معظم رهبری صادر شد حرف‌های زیادی در درون خود داشت که می توان یک برنامه ی جامع و کامل دانست .

آنچه بیش از هر موضوعی در این بیانیه جلب توجه می کند تکرار واژه ی جوان می باشد.

برمبنای همین تحلیل رهبر معظم انقلاب، جوانان را به آماده کردن خود برای به دوش گرفتن بار ادامه این راه و زمامداری امور کشوردر بخش‌های گوناگون فراخوانده و از برآورده شدن امیدها در این‌باره سخن گفته‌اند.

از منظر رهبر معظم انقلاب گام دوم بیش از هر چیز دیگر متکی بر ایمان، اراده و امید جوانان مؤمن انقلابی است ورویکرد آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب تربیتی است.

به همین جهت بر جوانان انقلابی لازم است تمامی ابعاد، الزامات و اقتضائات این بیانیه به عنوان نقشه راه ،مسیر پیش روی قرار دهند تا انقلاب اسلامی تبیین گردد که در این راه آموزش و پرورش رسالت سنگین و مهمی بر عهده دارد و بیانیه گام دوم باید دراین مسیر در بین معلمان، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان ریشه داشته و به درختی تنومند تبدیل شده است.

جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند.

امروز تمدن غربی و آمریکایی رو به زوال است و دیگر  قدرت برتر نیست و شاهد ظهور قدرت‌های جدید هستیم که ایران یکی از مهمترین این کشورها است.

برای ادامه مسیر انقلاب به طور ویژه به تقویت معنویت و اخلاق نیازمند هستیم و همچنین باید سبک زندگی خود را مطابق با ارزش‌های اسلامی نه معیارهای غربی تعیین کنیم.

دغدغه‌مندی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های مذهبی و هویت ملی، مطالبه‌گری و فعالیت اجتماعی ویژگی‌های برجسته دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

شرکت در مسابقات مختلف ورزشی، قرآنی، فرهنگی و هنری، موفقیت‌های علمی انجام مسئولیت‌های اجتماعی درون و برون مدرسه و مطالبه‌گری، تولید محتوا و مهارت‌های اجتماعی، مهمترین شاخص‌های انتخاب دانش‌‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

یکی از شاخصه‌های بسیار مهم دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی این است که عارف به زمان خود و حوادثی که در اطراف آنها شکل می‌گیرد مطلع باشند.

یکی از نیازهای دانش‌آموزان معرفی الگوهای مناسب  است، دانش‌آموز در سن کودکی و نوجوان قرار دارند که ذهن و اندیشه آنها در حال شکل‌گیری و شکوفایی است، بنابراین نیاز به یک الگوی مناسب دارد که نمونه آن شهید فهمیده؛ دانش‌آموز در طراز انقلاب است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب این بود که رهبر ما چنین فردی است.

دانش‌آموزان ما همیشه هوشیار بودند و با وجود بمباران‌های تبلیغاتی دشمن هوشیاری خود را حفظ کردند، وظیفه‌ای که معلمان و نظام آموزشی ما به عهده دارد این است که بتواند در این مسیر دانش‌آموزان و نوجوان را که در موقعیت شکوفایی فکر و اندیشه هستند را شکل دهند.

رهبر معظم انقلاب به شکل مبسوط در این زمینه مطالب مهمی فرمودند که به عنوان یک منشور برای آگاهی‌رسانی و برخورد درست با دانش‌آموزان در موقعیت حساس کنونی راهگشا خواهد بود.

وی نوجوانان و جوانان را مسئولان، مدیران و خدمت‌گذاران آینده نظام اعلام کرد و فرمود : همین دانش‌آموزان امروزی هستند که در آینده وارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراتر از آن خواهند شد بنابراین زیربنای آموزش و پرورش آنها مدارس است که هر چه در آن سرمایه‌گذاری شود و نمایندگان مجلس بودجه در اختیار نظام آموزشی قرار دهند نه تنها به هدر نرفته بلکه به جا و مناسب هزینه شده است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share