امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: گفتگو
جمعه, 29 ارديبهشت 1402 11:38
   
    ایمیل
کد خبـر : 415

گفتگوی اختصاصی باروابط عمومی های برتراستان بوشهر؛

سخن مردم: گفتگو ابوالفضل قاسمی"اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات ودر دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه اي که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت هاي تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌هاي آن‌ها وابسته است.

به گزارش سخن مردم:سال ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه ، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. 27 اردیبهشت ماه بهانه ای شد تا گفتگویی با روابط عمومی های برتر استان داشته باشیم.

باسلام وعرض ادب وخدا قوت لطفا خودتان رامعرفی کنید.

به نام خدا سجاد ستوده نیا هستم ، مدیر روابط عمومی فرمانداری دشتستان

چرا روابط عمومي ها بايد با ابزار هاي نوين اطلاع رساني به خوبي آشنا باشد؟

در این عصر که شاهد پیشرفت سریع فناوری و همه گیرشدن استفاده از فناوری های نوین هستیم، اگر بخواهیم همچنان از روش و تفکر سنتی برای اطلاع رسانی استفاده کنیم بی شک نمی توانیم در دنیای ارتباطات جایی برای خود داشته باشیم.

از طرفی هم باید دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص روابط عمومی دستگاه خود را جدی تلقی کنیم و  با اندیشیدن و تدابیر لازم و تلاش مضاعف  با لحاظ کردن تغییرات ضروری، روابط عمومی سنتی را به سوی روابط عمومی  دیجیتال و همراه با تکنولوژی جدید سوق دهیم و این امر مهم محقق نخواهد شد مگر فناوری جدید را درک کنیم و آگاهی مناسب از آن داشته باشیم.

چه كاری روابط عمومي فرمانداري را متمايز از ديگر روابط عمومي ها  می کند؟

مهمترین وجه تمایز اینکه ادارات هر کدام فقط حیطه کاری خودشون رو تحت پوشش قرار می دهند،اما روابط عمومی فرمانداری باید حیطه کاری تمامی ادارات را بشناسد و بر تمامی عملکرد روابط عمومی های ادارات نظارت و  آنها را پوشش دهد.

شما به عنوان روابط عمومي برتر میان فرمانداری ها درسال قبل انتخاب شدید، دلیل این موفقیت چه بوده است ؟

حمایت مستقیم فرماندار، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه ،ارتباط مداوم با روابط عمومی تمامی ادارات شهرستان ، برگزاری دوره های آموزشی ،به روز بودن و فعالیت در فضای مجازی در کنار فضای حقیقی.

شما به عنوان روابط عمومی فرمانداری دشتستان سطح اطلاعات روابط عمومی های دستگاه های اجرایی راچکونه ارزیابی می کنید؟

در روزهای اول حضورم در فرمانداری و ارزیابی که داشتم متوجه شدم، بخاطر دیدگاه اشتباه و عدم شناخت برخی مدیران ادارات نسبت به جایگاه روابط عمومی، همکارانی که  در واحد  روابط عمومی ادارات فعالیت داشتند، حتی با اصل ماموریت روابط عمومی آشنایی نداشتند ، که با حمایت مستقیم دکتر بنافی فرماندار دشتستان و مدیر کل روابط عمومی استانداری توانستیم دوره های آموزشی ویژه روابط عمومی ادارات شهرستان برگزار کنیم و بعد از آن دوره ها سطح علمی و عملی روابط عمومی های شهرستان متفاوت شد ، که حتی ۲ اداراه کل  به دنبال انتقال دوستانمان از شهرستان به مرکز استان بودند.

 ارتباطات روابط عمومی ها بارسانه ها چگونه باید باشد؟

قطعا ارتباط با رسانه ها باید مستمر و مداوم باشد ، رسانه بازوان روابط عمومی ها هستند ، و همیشه به همکارانم در ادارات تاکید داشته ام که ارتباط خود با رسانه ها رو حفظ کنند.

ازنظرشما یک روابط عمومی موفق چه کسی است ؟

کسی در روابط‌ عمومی موفق هست که بتواند  تمام فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را به صورت یک برند و چیزی که قابل توجه قرار بگیرد ،ارائه دهدو در کنار آن ارتباط با اصحاب رسانه و مردم را حفظ کند.

سخن پایانی ؟

 این روزرا به همه تلاشگران عرصه روابط عمومی تبریک عرض می کنم و امیدوارم جایگاه واقعی روابط عمومی در تمامی نهاد ها و سازمان ها درک شود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share