سخن مردم:: مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در نشست با مدیران، مشاوران و رابطین مشاوره دشتستان گفت: نماد به عنوان یک ضرورت و اولویت بهویژه در نزد وزیر آموزش و پرورش شمرده میشود که باید همه در آن نقش داشته باشند.
به گزارش سخن مردم:مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش در نشست با مدیران، مشاوران و رابطین مشاوره شهرستان دشتستان با اشاره با تاکید مقام عالی وزارت بر اجرای برنامه ملی نماد گفت: برنامه ملی نماد یک برنامه معلم محور است که به گفته وزیر محترم آموزش و پرورش همه ارکان مدرسه و ستاد در آن نقش داشته باشند.
سمیه سادات ابراهیمی با اشاره به اهمیت پیشگیری و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بهصورت هفتگی جلسات نماد در عالیترین سطح توسط مقام عالی وزارت برگزار میشود که نشانگر دغدغه و عزم راسخ وزیر آموزش و پرورش در این حوزه است.
وی عنوان نمود: منشاء اغلب و به نوعی تمامی آسیب های اجتماعی در خارج از محیط مدرسه می باشد لذا این آسیب ها به درون مدارس هم کشیده می شوند و ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت دانش آموزان باید نسبت به این مسئله دغدغه مند باشیم.
مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه امروز ما به دانش آموزان نسبت به گذشته باید تغییر کند و دانش آموزان امروز با تعارضات مختلفی در درون جامعه، خانواده و مدرسه روبرو است که هر کدام دیگاه های متفاوتی دارند و لی در گذشته تضاد و تفاوت دیدگاه ها در سطح جامعه بسیار اندک بود و همه یک حرف می زدند.
ابراهیمی برنامه ملی نماد را یک برنامه ملی معلم محور دانست و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم مقوله آسیبهای اجتماعی با وظیفهمداری اداری حل نخواهد شد؛ مگر آنکه دغدغه و نگرانی در این موضوع وجود داشته باشد بنابراین همگان تکلیف قانونی، سازمانی و شرعی داریم و هر کدام باید به سهم و اندازه خود، حساسیت و دقت نظر داشته و نقش آفرینی کنیم.
وی افزود: تغییر نگاه و بینش به مقوله طرح نماد بسیار لازم و ضروری است؛ دانشآموز راهحل مسئله است و یک بستر مناسب برای انجام کار در این حوزه بهشمار میرود.
مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقلت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش راهبری آموزشی و تربیتی مدیر مدرسه بیان کرد: مدیران مدارس در جایگاه بسیار مهمی قرار دارند و اولین و مهمترین مسأله در آسیبهای اجتماعی دغدغهمندی مدیر مدرسه است.
ابراهیمی با بیان اینکه مسأله دانشآموز باید ریشهیابی شود اظهار کرد: ما باید با نقش دادن و احساس ارزشمندی به دانشآموزان از خود آنها برای حل مسائل کمک بگیریم.
وی با اشاره به اینکه نباید شخصیت دانشآموزان در مدارس تقبیح شود و این مهم مطالبه مقام عالی وزارت است عنوان کرد: شأن و کرامت انسانی دانشآموزان در مدرسه باید حفظ شود.