امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: دشتستان
پنج شنبه, 04 مرداد 1403 12:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1904

سخن مردم: اولین جلسه شورای سالمندی با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان، رییس و کارشناسان بهزیستی، اعضای شورای سالمندی و مسئولین در سالن فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: مصطفی بارگاهی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان دشتستان ضمن تسلیت بمناسبت ماه محرم و تبریک بمناسبت هفته بهزیستی و تقدیر از کارکنان تلاشگر در خدمات رسانی به جامعه هدف گفت: تکالیف رسیدگی به حوزه سالمندان بر عهده تمامی دستگاههای اجرایی بوده و صرفا به یک یا دو دستگاه تخصصی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان افزود: اجرای تمامی ضوابط مناسب سازی در حوزه شهری و خدماتی جهت سالمندان می بایست در بالاترین استاندارد ممکن انجام گیرد و آموزش های لازم به سالمندان و خانواده های آنان هم از لحاظ مراقبت جسمی و روانی توسط دستگاههای متولی انجام گیرد.

جعفر کمالی رییس بهزیستی و رییس بهزیستی شورای سالمندی گفت: یکی از اهداف مندرج در سند سالمندی توانمندی سالمندان است که از طریق اموزش و یادگیری مادام العمر ،ایجاد و توسعه محیط توانمند ساز و توسعه مشارکت اجتماعی سالمندان قابل دستیابی است.

رییس بهزیستی دشتستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نرخ رشد سالمندی ۲/۷برابر بیشتر از نرخ رشد جمعیت براورد شده است و با وجود افزایش، درصد سالمندی، در کشور ضرورت داشتن شهر دوستدار سالمند مشخص خواهد شد افزود: شهر دوستدار سالمند شهری است که ساختار و امکانات و خدمات شهری آن بگونه ای باشد که شرایط را برای سالمندی پویا و فعال فراهم آورد.

اعضای شورا و روسای اداره کمیته امداد، بیمه سلامت، تامین اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه دادند و در پایان موارد ذیل بعنوان مصوبات جلسه مطرح شد.
برگزاری جلسه جهت تشکیل دبیرخانه شورای سالمندی در شهرداری، برگزاری و فعال نمودن ورزش سالمندی در محلات در فصول پاییز و زمستان، توجه و تکریم ویژه ادارات به سالمندان و بازنشستگان خود، برنامه ریزی جهت شادابی و نشاط سالمندان توسط شهرداران بخش های ۹ گانه شهرستان و فضاسازی محیطی مناسب در پارکها برای سالمندان، برگزاری شورای سالمندی توسط بخشداران در بخش ها و اعلام گزارش از آنان در جلسات آتی انجام گردد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share