امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
چهارشنبه, 01 فروردين 1403 01:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1521

سخن مردم: آیین یادواره شهدای روستای راهدار برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این آیین با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی دالکی، مسئولین محلی، خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس برگزار گردید.

در این مراسم سرهنگ پاسدار سیدمحمد جواد مهدوی مرتضوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی دالکی خانواده شهدا را مظهر قدرت و عظمت ایران دانست و گفت: مردم ایران هرگز جانفشانی و از خودگذشتگی جوانان غیور این مرز و بوم را از یاد نخواهند برد، شهدا و رزمندگانی که همواره در تمام موقعیت‌های حساس در صحنه بودند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک سرزمین‌مان از سوی دشمن تهدید شود.

مهدوی مرتضوی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که شهدا را امامزادگان عشق و دارالشفای مومنان خواند، افزود: شهدا معجزه های روزگار ما هستند و شهدا سنگ نشانند که راه ما در پیچ و خم زندگی روزمره گم نشود.

وی اظهار داشت: کوچه‌هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم.

سرهنگ مهدوی مرتضوی هم‌آوایی نوروز و شکوه شکفتن بهاران و تقارن آن با ماه پرخیر و برکت رمضان را، نویدی معنوی برای مردم دانست و اظهار داشت: بهترین دعای ما برای سال جدید، ظهور امام زمان است.
وی افزود: نوروز رستاخیز خاک است و عید صیام، رستاخیز جان. خاک محتاج زمستان است تا پذیرای بهار شود و جان محتاج صوم است تا روح به اعتدال ربیع واصل شود،تا خورشید عشق از افق جان طلوع كند و نسیم لطف بوزد و درخت دل به شكوفه بنشیند و این بهار درون است.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای این روستا تکریم و تقدیر گردید.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share