امروز:
یکشنبه, 18 شهریور 1403
دسته: یاداشت
شنبه, 26 اسفند 1402 15:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1844

 سخن مردم:حبیب قاسمی- رمضان يك تحولِ، تحولي از خويش به او، از منيّت به آدميت، از بي‌قيدي به مسئوليت، مسئوليت انسان شدن، خدايي شدن است. پيدا كردن گمشده‌هاي درون، گمشده‌هايي كه اگرآنها را بشناسیم و پيدایشان كنيم واژه ی اشرف مخلوقات را درك كرده ايم و فهميده ايم.


به مرحمت خدا در روزها و شبهاي رمضان، درهای جهنم بسته و درهایبهشت به روی بندگان خدا باز است و بهترین زمان برای عبادت و خودسازی است. ولي مشكل اينجاست كه بعضي از ما پرواز كردن را فراموش كرده‌ايم، ولي نبايد نا اميد بود، چون خودش گفته هر كه هستي و هرچه هستي منم كه از مادربه شما نزدیک تر هستم.
وقتي در ازل به نداي « أَلَسْتَ »، « قَالُواْ بَلَى» گفتيم و قبول كرديم پا در اين دنياي خاكي بگذاريم شايد فكرش را هم نمي‌كرديم كه راه را گم كنيم و سرگردان دنيا شويم، ولي خداي رحمان رمضان را به ما داد و از سرگرداني و پريشاني رهايي‌مان بخشيد.

نوروز مبارک باد
آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
اللهم عجّل لولیک الفرج
بهار، فصل تسبیح آفرینش است و قنوت درختان به تمنای آسمان؛ و نوروز، پیام‌آور مهر و محبت و شعری است که پایان رؤیاهای ناتمام را تفسیر می‌کند.
سال نو می‌شود، زمین نفسی دوباره می‌کشد، برگ‌ها به رنگ در می‌آیند و گل‌ها لبخند می‌زنند. پرنده‌های خسته بر می‌گردند؟ زمین سلامت می‌کند و ابرها درودتان سال نو مبارک.
آغاز بهار و خرمی طبیعت و عطرافشانی گل‌ها را تبریک می‌گویم، و دعا می‌کنم که در همه فصول بهاری باشید و در همه حال خرم و در کنار خانواده سالم وتندرست باشید.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share