امروز:
یکشنبه, 18 شهریور 1403
دسته: یاداشت
دوشنبه, 20 فروردين 1403 14:08
   
    ایمیل
کد خبـر : 1838

 سخن مردم:حبیب قاسمی- سال ١۴٠٣ از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است.


قطعا تولید مناسب و بی نیازی از دیگر کشورها می تواند نقش مهمی در پویایی اقتصاد کشور داشته باشد.
کشور عزیزمان ایران اسلامی در تمام زمینه های اقتصادی می تواند جهش بسیار خوبی داشته باشد. که با مدیریت صحیح مسئولین و نظارت مناسب و مشارکت مردم به خوبی می توان این شعار مهم سال را نهادینه نمود.
در استان زرخیز بوشهر که علاوه بر قطب و پایتخت انرژی کشور مهم ترین مرکز تولید خرمای کشور هم محسوب می شود. برای جهش تولید با مشارکت مردم در شهرستان دشتستان که مرکز مهم تولید خرما است می توان با برنامه ریزی صحیح و علمی بر روی نخل و محصولات آن هم به اشتغال و هم به جهش تولید کمک نمود.
همانطور که اکثر مسئولین محترم اطلاع دارند که از درخت نخل می توان محصولات مهمی را دریافت نمود. از خارک و رطب و خرما گرفته تا پنیر و صنایع دستی و.... که هرکدام می توانند در اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشند.
دولت محترم برای تحقق این شعار مهم باید وام مناسب در اختیار علاقمندان به باغداری و توسعه نخل کاری در دشتستان قرار دهد تا به شیوه علمی و درست بتوانند به نخل کاری و پرورش آن بپردازند.و در جهش تولید نقش خود را ایفا نمایند.
دشتستان با نخل های استوارش و زمین های مناسبش و سد مهم دالکی که در دست احداث است و امیدواریم با همت مسئولین هر چه زودتر راه اندازی شود می تواند فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان دشتستانی باشدو می توان با برنامه ریزی و حمایت از نخل داران به جهش تولید که شعاری بس مهم و اساسی است کمک نمود. دولتمردان عزیز جهت تحقق این شعار باید از مشارکت مردم استفاده نمایند و فرصت مشارکت را به صورت های مختلف که مهم ترین آن حمایت مالی دولت از طریق وام های کم بهره است فراهم نمایند.
شرکت های بسته بندی خرما با بکار گیری شیوه های علمی و نوین می توانند بر مرغوبیت کار خود بیفزایند و با جذب مشتری از داخل و حتی خارج از کشور در جهش تولید و کمک به اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشند.
لذا می طلبد برای تحقق این شعار جهش تولید با مشارکت مردم از همین ابتدای سال اقدام نمود و قطعا اگر برنامه ریزی جهت مشارکت صد در صدی مردم فراهم شود و این شعار مهم جنبه عملی به خود بگیرد می توان روشن تر و بهتر به آینده امیدوار تر باشیم..

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share