امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
چهارشنبه, 14 شهریور 1403 15:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1976

سخن مردمابوالفضل قاسمی | مردم ولایتمدار شهر برازجان در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مسیر ١٧ کیلومتری برازجان، نینیزک را با پای پیاده طی نمودند.

به گزارش سخن مردم: هر ساله در این روز عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شور و عشق به آن امام همام و در حالی که گرمای هوا نزدیک به پنجاه درجه است با پیاده روی این مسیر خود را به بارگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) در روستای نی نیزک می رسانند و تسلیت و تعزیت خود را به آن امام زاده با کرامت اظهار می نمایند.

این مردم ولایت مدار از بامداد امروز چهارشنبه چهاردهم شهریور ماه از کودکان تا نوجوانان و میان سالان و حتی پیران در حالی که پرچم سیاه در دست داشته اند و با عزاداری و سینه زنی این مسیر را طی نموده اند.

به عشق امام مردم گرما را حس نمی کنند در حالی که عرق از سر و رویشان جاری است ولی عاشقانه در این مسیر قرار می گیرند و در حین حرکت به راز و نیاز با معشوق ازلی مشغول هستند، این مراسم مهم که در جنوب کشور بی نظیر است بیش از یک دهه است که با موفقیت و باشکوه برگزار می شود.

اهمیت این پیاده روی به صورتی است که نه تنها از دشتستان بلکه از شهرستان های اطراف هم در این پیاده روی شرکت می نمایند، تلاش مردم بزرگ و ولایت مدار قابل تقدیر است.

در طول این مسیر موکب داران پرتلاش و ولایت مدار با برپایی موکب و پذیرایی از زائران تلاش فراوان دارند و از ابتدا تا انتهای مراسم پیاده روی مشغول به خدمت هستند، پلیس مقتدر هم و انجام وظیفه جهت تامین امنیت مشغول است.

بسیجیان قهرمان هم در این مسیر در حال انجام وظیفه و کمک به زائران هستند. اتوبوس رانی شهرداری برازجان با تلاش و حضور ارزشمند خود برای برگشت زائران در حال فعالیت است، در موکب ها علاوه بر توزیع مواد غذایی و خوراکی بسته های فرهنگی هم توزیع می شود یکی از این موکب ها موکب آستان قدس رضوی است که کتاب توزیع می نماید و کودکان را با توزیع کتاب به مطالعه دعوت می نماید.

هلال احمر و اورژانس هم در حال انجام فعالیت هستند و به زائران خدمت می نمایند. پاکبانان شهرداری در حال جمع آوری آشغال های اطراف جاده هستند و تلاش مضاعف دارند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share