امروز:
سه شنبه, 01 آبان 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
دوشنبه, 15 مرداد 1403 13:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1919

سخن مردمابوالفضل قاسمی | سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در سال ۱۴۰۳ به ریاست امام جمعه شهرستان و با حضور فرماندار شهرستان و اعضای شورا در فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح، رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت علیهم السلام بیان داشت: برگزاری و آغاز به کار دولت چهاردهم نشان دهنده اعتبار مردم سالاری دینی در جامعه ایران اسلامی است و دولت جدید با همکاری مجلس می تواند راه شهید جمهور را ادامه دهد. امام جمعه شهرستان دشتستان افزود: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور گسترده مردم و هیات های مذهبی برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح بیان کرد: امسال حضور جوانان و نوجوانان و بانوان در این مراسمات بسیار چشم گیر و پرشور بود.

امام جمعه شهرستان دشتستان گفت: تاسیس نماز جمعه از برکات نظام جهوری اسلامی می باشد. وی افزود: اولین کاری که پیامبر بعد از تشکیل حکومت انجام داد ساخت مسجد بود که تمام فعالیت های سیاسی فرهنگی، اجتماعی، و نظامی در آن انجام می دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد:  اگر هر محله و روستا یک مسجد پویا داشته باشد، دغدغه کار فرهنگی در آن کمتر خواهد بود. وی افزود: برای بعضی محلات همه چیز پیش بینی شده است الا فضای مذهبی و فرهنگی. امام جمعه شهرستان دشتستان گفت: در مبارزه با استعمار و استبداد، بزرگانی از شهرستان دشتستان نقش پیشگام را در سطح استان و کشور داشتند که ما باید این شخصیت ها را به عنوان الگو به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

در ادامه احمد بنافی، فرماندار شهرستان دشتستان طی سخنانی عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی در طول این سه سال نظم و سرعت بیشتری پیدا کرده داست. وی اظهار داشت: ما در یک محیط تیمی و قرارگاهی عمل می کنیم که باید برونداد خوبی داشته باشد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی در خصوص جوانی جمعیت بیان کرد: در قرارگاه جوانی جمعیت توانستیم از سال ۱۴۰۰ تا کنون منحنی رشد منفی جمعیت  را که به سمت یک خطر بزرگ بود را متوقف کنیم و همچنین ۵۵۵ قطعه زمین به واجدین شرایط اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان نمود: در حوزه کیفی و و فرهنگی در هفته دولت با هنرنمایی دستگاه های اجرای یک حرکت فرهنگی رو به رشد و آمیخته با تنوع و ابتکار شکل گرفته است.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز مساجد و حسینیه ها حرکت خوبی از جنس فعالیت مردمی شکل گرفته است، در حوزه ساخت مساجد در محلاتی که فاقد مسجد هستند در کنار فضای سبز می شود زمینی برای ساخت مسجد هم اختصاص داد.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان نمود: برای تغییر محیط شهری و انتقال مفاهیم حماسی و آیینی در سطح جامعه می توان از دیوارنگاره استفاده کرد.

در ادامه اعضای شورا به ارائه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share