امروز:
یکشنبه, 18 شهریور 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
پنج شنبه, 07 تیر 1403 16:59
   
    ایمیل
کد خبـر : 1825

سخن مردم: تعداد ۵۷ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر در قالب پویش «سفره علوی» و «جشن باباعلی جان» در سراسر استان بوشهر پخت و توزیع شد.

به گزارش سخن مردم: مهران خورده بین مقدم مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر اظهارداشت: به مناسبت عید سعید غدیر و جشن «بابا علی جان» تعداد ۵۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در قالب پویش «سفره علوی» در سراسر استان توسط کانون‌های خدمت رضوی و خادم یاران پخت و در بین نیازمندان، سادات و یتیمان توزیع شد.

وی افزود: هزینه ریالی انجام شده برای اجرای پویش سفره علوی در استان بوشهر مبلغ ۴۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال می باشد که توسط نیکوکاران، خادم یاران و یاوران رضوی تهیه شده است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر افزود: معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز در برپایی این پویش در استان بوشهر مشارکت داشت و تعداد ۲۰ رأس گوسفند عقیقه اختصاص داد.

وی افزود کانون‌های خدمت رضوی تعداد ۳۶ هزار پرس غذای پیش بینی کرده بود که با حضور و همکاری نیکوکاران و خادم یاران رضوی و افزایش سهم مشارکتی، این تعداد به ۵۷ هزار و ۵۰۰ پرس افزایش یافت.
این مدیر رضوی گفت: کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و زیر مجموعه فعال و کوشای آن در استان همه مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی در تعداد و حجم بسیار بالا غذای گرم می‌پزد و در بین آحاد مردم به ویژه نیازمندان توزیع می‌کند.

وی افزود: شهر چغادک ۱۱۰ دیگ و شهرستانهای گناوه، دیر، جم، عسلویه، دشتی، دشتستان، تنگستان، دیلم و کنگان بین ۸۰ تا ۱۱۰ دیگ پخت داشته اند

خورده بین مقدم با اشاره به پیشینه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در پخت و توزیع غذای نذری گفت: تاکنون این دفتر توانسته است در تعداد بسیار بالا و امکانات بسیار خوب غذا تهیه و توزیع نماید.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان در پایان گفت: ما به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در امور مذهبی و فرهنگی وظیفه خود می‌دانیم سنت دیرینه پخت و توزیع غذای نذری به مناسبت‌های مذهبی را حفظ و توسعه دهیم.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share