امروز:
سه شنبه, 01 آبان 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 25 مهر 1403 21:25
   
    ایمیل
کد خبـر : 2091

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:
سخن مردم: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان شهرستان دشتستان کار مشترک خانه و مدرسه را تعلیم و تربیت فرزندان دانست و گفت: با استفاده از الگوهای صحیح توان نسلی صالح و شایسته برای کشور تربیت نمود.

به گزارش سخن مردم: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان این شهرستان با اشاره به موفقیت های دشتستان در سطح استان گفت: شهرستان دشتستان به خاطر درک بالای مردم و پای کار بودن آنها در برنامه های مختلف آموزش و پرورش همواره سرآمد استان می باشد و ما به همین خاطر اغلب برنامه ها را در این شهرستان و شهر برازجان اجرا می نمائیم.

علی موحدی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان دشتستان هم به لحاظ علمی و آموزشی و هم به لحاظ پرورشی و تربیتی و هم از لحاظ ساختار اداری بهترین، مقتدرترین و منسجم ترین استان می باشد که این امر در ارزیابی های سالانه که توسط اداره کل صورت می گیرد مشخص است.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان بیان داشت: شعار امسال هفته پیوند اولیاء و مربیان«با خانواده، برای ایران_برای مدرسه»است و ما سه سه سال پیش این شعار را برای آموزش و پرورش استان بوشهر انتخاب کردیم که آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش، و سعی کردیم آن را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: این شعار در سال تحصیلی جدید به عنوان شعار پروژه مهر تحت عنوان«برای مدرسه_برای ایران» انتخاب شد و اگر این شعار به گفتار و گفتمان تبدیل شود، یعنی هر چه هست و همه باید برای مدرسه و دانش آموز باشند.

موحدی با اشاره به اینکه امید و محور آینده جامعه همین دانش آموزان هستند خاطرنشان کرد: امروزه هیچ موضوعی بالاتر از آموزش و پرورش نیست و هرگونه هزینه در این راستا نه تنها اسراف نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری می باشد و نسل آینده ما را می سازند تا این کشور را اداره کنند.

وی عنوان نمود: هفته پیوند اولیاء و مربیان این را اعلام می کند که اگر بخواهیم فرزندانمان خوب تربیت شوند باید بین اولیاء و مدرسه یک رابطه تنگاتنگ و حسنه همراه با تکریم وجود داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود: مدرسه ای موفق است که اولیاء بیشتر در کنار مدرسه باشند و خوشبختانه در اغلب مدارس استان بوشهر اولیاء در تصمیم گیری های مدارس مشارکت فعال دارند و در اغلب برنامه ها در کنار مدیران هستند.

موحدی افزود: اگر قرار باشد برای مدرسه تصمیم گیری صورت گیرد، باتوجه به زیست بوم و فرهنگ آن شهر و منطقه، بهترین کسی که می تواند در این زمینه کمک کند اولیاء می باشند.

وی گفت: هیچ تفاوتی بین کسی که مسئولیت دارد و آن کسی که شخص بدون مسئولیتی هست در مدرسه وجود ندارد و همه به عنوان ولی دانش آموز شناخته می شوند و به یک اندازه محترم و قابل احترام می باشند لذا مدیران مدارس همه را به یک دید نگاه می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه نمود: معلمان و مدرسه هم از حرمت و جایگاه والایی برخوردار هستند که اگر این جایگاه و حرمت ها حفظ نشوند و خدشه دارد شوند اولین کسی که ضرر می کند فرزندانمان می باشند.

موحدی بیان داشت: معلمان به عنوان فرشته نجات برای دانش آموزان محسوب می شوند و این معلم هم انسان می باشد و ممکن است در بعضی از جاها ناخواسته دچار اشکال و اشتباه شود و نیاز به کمک دارد.

وی ادامه داد: امروز آسیب های نوظهور و رفتارهای پرخطر در جامعه وجود دارد و ماهم نمی توانیم جامعه را از وجود این خطرات و آسیب ها پاک کنیم ولی باید به سهم خود تلاش کنیم و با کمک مدیر و معلمان دانش آموزان را از شر این خطرات و آسیب ها مصون نگاه داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود: بعضی از این آسیب ها آنقدر جدی و خطرناک هستند که اگر دامن فرزندانمان را گرفت هر چقدر هم تلاش و هزینه کنیم نمی توانیم اثر آنها را از بین ببریم.

موحدی یکی از این آسیب ها را فضای مجازی دانست و افزود: امروزه فضای مجازی به عنوان یک آسیب همه را درگیر خود کرده است که نیازمند مدیریت می باشد لذا والدین باید علاوه بر مدیریت خود، میزان استفاده دانش آموزان از این فضا را نیز مدیریت نمایند و با بسترسازی های مناسب و استفاده از الگوهای درست آنها را به بهترین شکل تربیت نمائیم.

وی با اشاره به اینکه کار مشترک خانه و مدرسه تعلیم و تربیت فرزندان می باشد، عنوان نمود: امروزه بسترهای مناسبی برای تربیت صحیح فرزندان وجود دارد و خانه و مدرسه می توانند از این بسترها مانند اردوهای راهیان نور، مناسبت های ملی و مذهبی و .... برای الگوسازی صحیح استفاده نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره اینکه مدرسه به تنهایی قادر به تعلیم و تربیت فرزندان نمی باشد بیان داشت: در طی سه سال دولت سیزدهم ما در استان بوشهر بیش از ۱۳۰ مدرسه با بیش از ۹۵۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ هزار ملیار تومان ساخته ایم و امروز بیش از ۱۱ هزار کلاس درس در استان داریم که خود نیازمند هزینه های هنگفتی است و بدون مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی نمی توان آنها را مدیریت نمود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share