امروز:
سه شنبه, 01 آبان 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 25 مهر 1403 21:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 2090

سخن مردمابوالفضل قاسمی | مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این مراسم چهارشنبه ۲۵ مهرماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، معاون آموزش متوسطه، مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار گردید.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان این شهرستان گفت: نهاد خانواده در کنار مدرسه وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان را بر عهده دارد که این وظیفه در تعامل با یکدیگر صورت می گیرد.
سلیمان حیاتی اصل اظهار داشت: در واقع شخصیت و شاکله اولیه کودک ابتدا در خانواده شکل می گیرد و خانواده، پایگاه اصلی تربیت و رشد کودک و نوجوان است و شالوده شخصیتی آن ها در آن جا شکل می گیرد و به تکامل می رسد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف انجمن اولیا و مربیان، آموزشِ خانواده ها به منظور آشنا ساختن آنان با اصول تربیتی و نیز ایجاد زمینه های لازم برای مشاوره خانواده است که پیش زمینه ای در راه رشد خانواده ها و هم سویی آنان با نظام تربیتی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ادامه داد: پیوند اولیاء و مربیان تنها به مسائل مادی ختم نمی شود بلکه هر ولی باید با توجه به مهارت و تخصصی که در دارد در امورات مدرسه در کنار مدیر و معلمان باشد و این تخصص ها ممکن در زمینه مشاوره، برنامه ریزی و ... نیز باشد.
حیاتی اصل هدف از گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان را همگرایی بیشتر میان دانش آموزان و اولیا عنوان کرد و افزود: خانواده، مهم ترین نقش را در پرورش و رشد فکری و روانی کودک و نوجوان ایفا می کند، ولی تا هنگامی که اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیا روشن نشود، نمی توان آن ها را در مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموز مشارکت داد.
اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share