امروز:
جمعه, 27 مهر 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 13 مهر 1403 16:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 2057

به مناسبت روز نخبگان:

سخن مردمابوالفضل قاسمی | نشست کارگروه تخصصی تشکل های علم و فناوری و دانش بنیان در شهرستان دشتستان به مناسبت روز نخبگان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این نشست سه شنبه ۱۰ مهرماه به ریاست احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان و باحضور مسئولین شهرستان و نخبگان شرکت های دانش بنیان در سالن فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار گردید.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان گفت: کشورهای موفقند و کشورهایی توانسته‌اند از این دوره در واقع رقابت جدی سربلند بیرون بیایند که از حیث فناوری توانستند روی لبه‌های تکنولوژی راه بروند و این خیلی حائز اهمیت که ما چگونه به این ظرفیت بزرگ نگاه کنیم، انقلاب اسلامی با تعصی از سیره امام و منش مقام معظم رهبری توجه ویژه به جوانان خصوصاً در حوزه های مربوط به تولید علم و فناوری توانسته در خیلی از بخش ها نمود عملی و قابل دفاعی داشته باشد.

وی افزود: اگر ما توانستیم از علم برای ساخت ایجاد ابتکار، خلاقیت و تصنعات استفاده خوب ببریم آنجا موفقیم مزیت دوم علم این است که بتوانید رقابت پذیری کنید، یعنی محصول منبسط شده از علم قابلیت رقابت پذیری داشته باشد، موضوع دوم این است که ما باید کمک کنیم اینها روی پای خود بایستند و در شرکت‌های صنعتی در بخش‌های اقتصادی کشور خود خودکفا شوند.

بنافی بیان نمود: در جهت تسهیلاتی که دولت در قالب برنامه بودجه سال در واقع دولت در چهارچوب برش‌های استانی شهرستانی ارائه می‌دهد حتماً بخش مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان یا پارک علم و فناوری و مرکز رشد شهرستان را پشتیبانی کنند که هر کدام از شرکت‌های ما ممتازند و بتوانند در سطح ملی نقش آفرینی کنند، توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های مجازی خوب بهره بگیرید امروز یک ظرفیت بی‌نظیر در تکنولوژی در فضای رسانه شکل گرفته که شما باید از این بستر برای معرفی محصولات خودتان بهره بگیرید.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: ما هم از حیث معرفی شما عزیزان به دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های وابسته به شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی بخش دولتی بخش نیمه دولتی شرکت‌های وابسته به دولت دریغ نمی‌کنیم.

وی در پایان گفت: پیشانی اقتصاد ما در سطح شهرستان دشتستان کشاورزی است که باید هم در حوزه باغی، زراعی، دامی از این ظرفیت‌های بالقوه استفاده شود به طور مثال در حوزه باغی ما در سال ۱۲۰ هزار تن تولید خرما داریم که گردش مالی قابل قبولی دارد.

حمید باشی مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان گفت: در یک سال گذشته تقریبا ۱۵ شرکت جدید به مجموعه مرکز رشته فناوری دشتستان اضافه کرده ایم که در مقایسه با مدت مشابه یک رشد تقریباً پنج برابری داشته ایم.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر به ۳۲ شرکت رسیده است افزود: با تسهیلات تبصره ۱۸ معاونت علمی که به صورت ملی ارائه می شود در کل استان توانستیم نزدیک ۱۸ میلیارد از این تسهیلات را در واقع جذب کنیم، که ده میلیارد آن متعلق به شرکت های مستقر در مرکز رشد دشتستان بوده است.

وی افزود: در حوزه منابع تحصیلات که برای نمونه ساخت اولیه شرکت های دانش بنیان است امسال نیز بالاترین میزان جذب را در استان داشتیم، که نسبت به مراکز رشد و فرایند رشد، شاخص‌های شرکت‌های فناور و دانشمندان در مرکز فرایند روبه رشد هست.

حمید باشی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور محصولاتی را تولید می‌کنند که این محصولات در بعضی از دستگاه‌های اجرایی یا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کاربرد دارد. منتها شرکت های ما حاضرند در واقع رعایت همه ی محدودیت‌ها محصولاتی ارائه کنند که واقعا به کیفیت و کارایی از محصولات مشابه بالاتر است.

عباس دهقان معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دشتستان گفت: در سال ۱۴۰۱ که در واقع سال تولید دانش بنیان، تولید اشتغال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد.

وی افزود: توسط فرماندار شهرستان دشتستان ۵ کارگروه تخصصی در این حوزه شکل گرفت که یکی از کارگروه‌ها، کارگروه تخصصی دانش بنیان بود، که به دبیری مرکز رشد شهرستان شکل گرفت.

عباس دهقان اظهار داشت: مرکز رشد شهرستان در این سال ها نمایشگاه های خیلی خوبی در مرکز رشد راه اندازی کرده است و طی یک ابتکار عملی که در شورای اداری شهرستان به تصویب رسید این بود که کارها و فعالیت های مجموعه شرکت های دانش بنیان بهتر دیده شود و در معرض دستگاه های اجرایی برای بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دشتستان بیان نمود: اتفاق خوبی در سال ۱۴۰۲ رقم خورد و طی جلساتی که برگزار شد مرکز رشد شرکت های دانش بنیان با مدیریت علم و فناوری استان بوشهر نمایشگاه جامع تری را دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار نمودند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share