امروز:
پنج شنبه, 29 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 25 اسفند 1401 16:13
   
    ایمیل
کد خبـر : 199

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی-علی رضا قزوه شاعر آیینی کشور با همراهی مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهربا مادر شهیدان گنجی دیدارنمود.

به گزارش سخن مردم: وی هدف از این دیدار را تجلیل و قدردانی از صبر ، ایثار  و از خود گذشتگی مادرشهیدان گنجی دانست و افزود: خون شهداء تضمین و حافظ انقلاب اسلامی و ارزشهای آن است.

علی رضا قزوه شاعر آیینی کشور گفت: دیدار با مادران شهدا یک توفیق بسیار بزرگ برای ما است و درواقع رحمت خداوند شامل حال ما شده است که خدمت شما مادر بزرگوار برسیم.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با مادر این شهیدان گفت: امروز افرادی چون شهید صادق گنجی برای بنده و امثال بنده الگو هستند و دیدن مادران شهدا ما را دلگرم می‌کند و از شما می‌خواهیم که ما را دعا کنید که در ادامه مسیر شهدا گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای والامقام گفت: حضرت امام خمینی (ره) و شهدای اسلام و انقلاب با نهضت و قیام خود عزت ویژه ای به ایران و اسلام بخشیدند.

موحدی با تجلیل از رشادت، دلاور مردی و جانبازی شهدای انقلاب و دفاع مقدس افزود: شهدای عزیز حق بزرگی بر ما دارند و ما مدیون شهدا و خانواده آن بزرگواران هستیم.

وی ضرورت انتقال روحیه ایثارگری و اخلاقی و رفتاری شهدا به نسل حاضر به ویژه نوجوانان و جوانان دانش آموز را یادآور شد و افزود: فرزندان امروز ایران باید بدانند امنیت، آرامش و سرافرازی ایران در پرتو خون شهدا حاصل شده است.

در این دیدار مادر شهیدان نادر و صادق گنجی با ابراز خرسندی از حضور علی رضا قزوه شاعر آیینی کشور مدیرکل آموزش و پرورش استان در منزل ایشان، در ادامه به بیان ویژگی های از فرزندان شهیدش پرداخت وگفت: خدا را شاکرم که فرزندانم در راه دین و اسلام فدا شدند و این افتخار نصیب من شده است.

وی افزود: تنها خواسته ام تدوین و تالیف کتاب زندگی نامه فرزندان شهیدم است که می‌تواند روایت زندگی این شهدا چراغ راه نوجوانان و جوانان امروز باشد.

عباس دهقان دبیریادواره شهدای دشتستان درادامه این دیدار با اشاره به زندگی شهید صادق گنجی گفت: شهیدوالامقام در سال ۱۳۶۵ در شهر لاهور پاکستان، مسئولیت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی روزهای پایانی مأموریت خود را بعنوان رایزن فرهنگی در پاکستان می‌گذراند و در آستانه مراسم تودیعی که روز ۲۸ آذرماه ۱۳۶۹ شمسی در لاهور توسط شاعران و نویسندگان پاکستانی برپا کرده بودند جلو درب هتلی که محل برگزاری مراسم تودیع بود توسط گروه افراطی سپاه صحابه  ترور شد و به شهادت رسید.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share