امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 12 شهریور 1403 07:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1968

سخن مردمابوالفضل قاسمی | چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در سال ۱۴۰۳ به ریاست امام جمعه شهرستان و با حضور فرماندار شهرستان و اعضای شورا در دفتر امام جمعه دشتستان برگزار گردید.

به گزارش سخن مردم: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان، روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه، با موضوع پیگیری مصوبات جلسه‌ قبل ارزیابی و تقویت مناسبت های ملی و مذهبی و برگزاری پیاده روی بزرگ ولایت به مناسبت شهادت امام رئوف، امام رضا(ع)، برگزار شد.

حجت الاسلام مصلح رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان دشتستان ضمن تسلیت رحلت پیامبراکرم (ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، در خصوص پیاده روی ولایت گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که هر ساله در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در شهرستان دشتستان برگزار می‌شود، برنامه پیاده‌روی ولایت که بزرگترین پیاده روی جنوب است که با همت و حضور مردم غیور دشتستان شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام حسن مصلح ابراز داشت: این پیاده روی که بیش از یک دهه قدمت دارد با اجتماع ۱۰۰ هزار نفری درسالروز شهادت اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا(ع)برگزار می شود.
امام جمعه دشتستان بیان کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی ولایت با حضور مردم ولایت‌مدار شهرستان دشتستان از سه راهی روستای بنداروز آغاز و تا امامزاده ابراهیم علیه السلام در روستای نینیزک برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه تعداد زیادی موکب مردمی در این همایش بزرگ و پرشور خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: امسال نیز عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت مسیر ۱۵ کیلومتری را با پای پیاده و با ارادت قلبی به اهل بیت(ع) طی می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان دشتستان از آمادگی شهرداری برازجان با تمامی امکانات حمل و نقل و استقرار اتوبوس‌های متعدد در مسیر پیاده‌روی برای برگشت زائرین خبر داد وتاکید نمود با توجه به بالا بودن دمای هوا در مسیر پیاده‌روی، تعدادی دستگاه خودروی فوریت‌های پزشکی (اورژانس) در مسیر پیاده‌روی ولایت مستقر باشند و خدمات پزشکی را به زائران ارائه دهند.

فرماندار دشتستان دراین جلسه بیان نمود: طبق مستنداتی که وجود داردمسائل فرهنگی و مسائل مربوط به حوزه اعتقادی به خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی گروه‌های مردم نهاد و هیئت‌های مذهبی درحال انجام است که یکی از برجسته ترین آنها همین پیاده روی ولایت است و‌خیلی مفتخریم که چند روز آینده منتظر زائران باشیم.
وی بابیان اینکه دیوارنگاری‌هایی با طرحهای ابتکاری وخلاق از دو سال گذشته آغاز شده است افزود: دیوارنگاری با مضامین متعددی مثل جمعیت جوانی مثل ایثار و شهادت و مباحث مرتبط با حوزه‌های آیینی نگاشته شده است که این هم یکی دیگر از کارهای برجسته‌ درحوزه فرهنگی است.
فرمانداردشتستان اعلام نمود: طبق جلسه ای که روز گذشته در فرمانداری گرفته شد و موکبداران فعالین اجتماعی و رؤسای دستگاه‌های اجرایی هم حضور داشتند یک تقسیم کار مجدد شد.
احمدبنافی فرمانداردشتستان گفت: حدود ۱۰ روزقبل پاکسازی های محیطی و آماده سازی مسیرهای کند رو در مسیر پیاده روی ولایت را انجام داده ایم الحمدالله با تلاشی که راهداری داشت کل طول مسیر امروز روشن شده و شهرداری اداره برق و دستگاه مرتبط همگی پای کارهستند.
فرمانداردشتستان ازاستقرار ۱۰۰ موکب دراین مسیرخبرداد وافزود: دربحث امنیت دستگاه امنیتی و انتظامی پای کارهستند که امیدواریم بتوانیم امسال یک میزبانی بهتری را داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهرضمن تشکر ازحاج عباسعلی اسدی به خاطر دودهه خدمت به عنوان مسئول ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان گفت: مصیب دریسی نیز مسئول بنیاد حضرت مهدی(عج) دشتستان و ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان خواهد بود.
وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)مثل بنیاد غدیر که به امیرالمومنین می‌پردازد این بنیاد هم به مسائل مربوط به حضرت مهدی و ظهور ایشان می پردازد عنوان نمود: مرضیه محجوب را به عنوان دبیر شورای فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)در شهرستان دشتستان معرفی می شود.
در ادامه اعضای شورا به ارائه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

در پایان جلسه مراسم تکريم و معارفه مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامي شهرستان دشتستان و ستاد نمازجمعه برازجان برگزار و ضمن تقدیر از حاج عباسعلی اسدی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامي شهرستان دشتستان و ستاد نماز جمعه برازجان طی حکمی مصیب دریسی به عنوان مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامي شهرستان دشتستان و رمضان غلامی به عنوان مسئول ستاد نمازجمعه برازجان معرفی شدند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share