امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 12 شهریور 1403 09:05
   
    ایمیل
کد خبـر : 1966

امام جمعه دشتستان مطرح نمود:

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی | امام جمعه دشتستان افزود: پیاده روی ولایت در برازجان روایت دوری و عاشقی است تا محبان امام رئوف ارادت خود را به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اعلام کنند.

به گزارش سخن مردم: حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به ترویج فرهنگ رضوی در پیاده‌روی ولایت، گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که هر ساله در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در شهرستان دشتستان برگزار می‌شود، برنامه پیاده‌روی ولایت است و حضور گسترده و پرشور مردم باعث شده تا از این پیاده‌روی به‌عنوان یکی از بزرگترین پیاده‌روی‌ها در جنوب کشور نام برده شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان بیان کرد: همزمان با ۳۰ ماه صفر و در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا علیه‌السلام، همایش بزرگ پیاده‌روی ولایت با حضور مردم ولایت‌مدار شهرستان دشتستان از سه راهی روستای بنداروز آغاز و تا امامزاده ابراهیم علیه السلام در روستای نینیزک برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه تعداد زیادی موکب مردمی در این همایش بزرگ و پرشور خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: امسال نیز عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت مسیر ۱۵ کیلومتری را با پای پیاده و با ارادت قلبی به اهل بیت(ع) طی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان از آمادگی شهرداری برازجان با تمامی امکانات حمل و نقل و استقرار اتوبوس‌های متعدد در مسیر پیاده‌روی برای برگشت زائرین خبر داد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ رضوی، یادآور شد: در طول مسیر ایستگاه فرهنگی ویژه کودکان شامل نقاشی و اهدای کتاب در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به بالا بودن دمای هوا در مسیر پیاده‌روی، گفت: تعدادی دستگاه خودروی فوریت‌های پزشکی (اورژانس) در مسیر پیاده‌روی ولایت مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی را به زائران ارائه خواهند کرد.

وی با قدردانی از حضور مردم ولایت‌مدار دشتستان و نهادها و دستگاه‌های مختلف در پشتیبانی از این پیاده‌روی بزرگ ولایت، افزود: این پیاده‌روی سال به سال باشکوه‌تر می‌شود، به گونه‌ای که امسال شاهد مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم ولایت‌مدار در این مراسم هستیم.

امام جمعه دشتستان اظهار کرد: پیاده‌روی ولایت شاید مانند پیاده‌روی اربعین حسینی مشهور و معروف نباشد، ولی همان حال و هوا را دارد.

حجت الاسلام مصلح افزود: این گام‌ها روایت دوری و عاشقی است، هزار و ۶۰۰ کیلومتر دورتر از مشهدالرضا علیه‌السلام محبان امام رئوف این‌گونه قدم در راه ولایت برمی‌دارند تا ارادت خود را به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اعلام کنند.

وی ابراز داشت: هر جا حرفی از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام باشد، عشق و علاقه مردم حد و مرزی ندارد.

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share