امروز:
جمعه, 27 مهر 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 03 مرداد 1403 08:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1900

سخن مردمابوالفضل قاسمی | استقبال و پذیرایی از زائران (هیئت رایت العباس علیه السلام شهرستان کنگان) باحضور معاون برنامه ریزی فرمانداری دشتستان در برازجان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: زائران اباعبدالله الحسین (ع) شهرستان کنکان که از بعدازظهر ۱۱ محرم حرکت خود را به کربلا آغاز نموده اند روز ۱۹ محرم وارد شهر برازجان و پس از استراحت در مسجد دلگشا عازم کربلا شدند.

عباس دهقان ضمن خیرمقدم به زائرین اباعبدالله امام حسین(ع) گفت: پیاده به زیارت رفتن هم مورد سفارش قرآن است و هم در روایات تأیید شده و پیاده روی اربعین در واقع تکریم مقام سید الشهدا(ع) است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری دشتستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) به ثواب کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود بیان نمود: کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على(ع) باشد، اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمى‌‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏‌فرماید تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف، حق تعالى او را از رستگاران قرار مى‏‌دهد تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب مى‏‌کند تا زمانى که بازگردد.

کربلایی حسین نصار مسئول کاروان پیاده‌روی هیئت رایت العباس (علیه السلام) شهرستان کنگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سخن مردم گفت: ما هر سال از ۱۱ محرم همانند پیاده‌روی حضرت زینب(س) راهی کربلا می شویم.
وی در ادامه افزود: بعد از حرکت به هر شهری که برسیم، عزیزان زائر از شهرهای آبدان، کاکی، چغادک، خورموج و ... به ما ملحق می شوند.
وی با بیان اینکه ما هر سال جهت تجدید بیعت با امام حسین(ع) این برنامه را اجرا می‌کنیم افزود: ما درکربلا با خادمین شهرستان گناوه در عمود ۱۱۶۲ موکب مسلم ابن عقیل داریم و به زائرین خدمت می کنیم.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share