امروز:
پنج شنبه, 29 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 20 اسفند 1401 20:52
   
    ایمیل
کد خبـر : 187

بخشدار شبانکاره ؛

سخن مردم:ابراهیم حسینی بخشدارشبانکاره صبح شنبه بیستم اسفندماه درنشست با اصحاب رسانه گفت:مدیرانی  که کم کاری می کنند قطعا برخورد خواهد شد تذکر کتبی به مدیران که پای کار نیستند داده شده وتعارفی باهیچ مدیری نداریم.

 

 

به گزارش سخن مردم: بخشدار شبانکاره در این نشست  بیان نمود: دهیاری های ما در زمینه مشارکت با اداره آب، برق، آموزش و پرورش بنیاد، مسکن و راهداری پای کار بودند و اکثر شبکه های برق رسانی و آبرسانی ما نوسازی شده است.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره بااشاره به نوسازی شبکه های برق رسانی گفت: ۵۴ پروژه در حوزه برق بالغ بر۶۰ میلیارد ریال در راستای ثبت ولتاژ در بخش شبانکاره، همچنین طرح توسعه و تعویض ۸ پست هوایی و فشار متوسط به طول ۱۱۷/۳۷ متر و شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۱۱/۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی بابیان اینکه  ۱۶ پروژه با همکاری و مشارکت دهیاران وشوراهای شهردرحوزه برق انجام شده است افزود: در این راستا ۶ روستا به صورت کامل اقدام به رفع ضعف ولتاژ شده است.

حسینی بااشاره به کاشت ۱۵هزار نهال در روز درختکاری در بخش شبانکاره همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری؛ وآغازطرح مردمی کاشت ۱ میلیارد نهال در کشور گفت: از این تعداد ۱۴میلیون و ۵۰۰نهال سهم استان بوشهرکه ۱۵هزار نهال از تولیدات داخلی منابع طبیعی شبانکار،  ۵هزار مورد با مشارکت مردم غرس شد و ۱۰ هزار نهال دیگر نیز بصورت رایگان برای طرح مقابله از بیابان زدایی در اختیار مردم برای کاشت در زمین و باغ ها فرار گرفت.

بخشدار شبانکاره خاطرنشان کرد در زمینه بهداشت درمان گام  های خوبی صورت گرفت و در دهه فجر دو خانه بهداشت را افتتاح کردیم.

در حوزه آبرسانی، نوسازی ۱۲۰۰ متر لوله انتقال آب در روستاهای بخش و نوسازی و توسعه ۸۰۰ متر در شهر شبانکاره و خرید و نصب پمپ شماره ۴ شهر شبانکاره را داشتیم.

وی آسفالت معابر را ۵۵ هزار در روستای خلیفه و ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ متر در کل روستاها بیان نمود که در دهه فجر افتتاح  شد.

وی نیازمندی های مردم را جز اولویت های کاریش بیان نمود وتصریح کرد بهسازی مسیر ورودی روستایی زکریایی، بُهر و محمدجمالی در سال جاری آغاز و به زودی به اتمام خواهند رسید.

همچنین تعویض و ایمن سازی راه های روستایی در اولویت کارها قرار گرفته و راه روستایی عطیبه و چهل زرعی عرب و عجم از لحاظ ایمنی در سطح بسیار پایینی بود که بهسازی راه ورودی این ۳روستا تکمیل و به جاده اصلی متصل شده وآسفالت آن نیز تا پایان سالجاری به اتمام می رسد و راه روستای گلدشت با توجه به پر تردد بودن این راه و اینکه روستای کشاورزی و گردشگری می باشد باید نسبت به ایمن سازی و کاهش نقاط حادثه خیز آن اقدام شود.

وی ادامه داد با توجه به اینکه روستای دهداران در مسیر جاده اصلی برازجان-گناوه و جاده اصلی کشور در مسیر هرمزگان به سمت خوزستان واقع شده و مسیر بسیار پرترافیکی است که با توجه به نامشخص بودن ورودی این روستا در سال ۱۴۰۲ نسبت به این نقطه حادثه خیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

ابراهیم حسینی اقدامات سال ۱۴۰۲ را ناحیه صنعتی شهر شبانکاره، شهرک دامپروری بخش شبانکاره و نهضت ملی مسکن بیان نمود ، زمین آن به استان معرفی شده و در مرحله استعلامات هست و ان شالله خبری خوش برای مردم و متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش خواهد بود.

حسینی از ذخیره سازی ۵۱۱ میلیون مترمکعب آب در سد رییسعلی دلواری طی سالجاری خبر داد و گفت: یکی از مطالبات جدی کشاورزان بخش شبانکاره بهره مند شدن از آب این سد است.

حسینی با بیان اینکه شغل اصلی مردم این بخش کشاورزی است، ادامه داد: سطح زیرکشت گندم در سال گذشته ۴۵۰ هکتار بوده که در سال جاری این آمار به ۱۶۰۰ هکتار افزایش یافته و وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.

وی از تکمیل ساختمان آتش نشانی روستای دهداران سفلی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و گفت: این ساختمان از شاخص ترین پروژه های روستای دهداران سفلی بود که بدلیل مهیا نشدن ماشین در دهه فجر به بهره برداری نرسید.

همچنین تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شبانکاره که ان شاالله با صحبت هایی که با مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان داشتیم بتوانیم این پروژه که از دولت های گذشته و سالهای گذشته ناقص بوده است را به انجام برسانیم.

رستمی مدیرآموزش وپرورش شبانکاره بااشاره به کسب مقام های برتراستانی درحوزه آموزش وپرورش درزمینه پرورشی ومقام برتراستانی  دانش آموزان تراز انقلاب گفت: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت است که اگر نسلی رشد تربیتی و بعد آموزشی خوبی داشته باشد نسل های ماندگار تری بعد از آن نیز تحویل جامعه می دهد.

وی اضافه نمود : اگر شبانکاره  صاحب مقامی هایی شده بخاطر این است که ما جهاد تبیین و آسیب های اجتماعی را در جلسه شورای آموزش پرورش بیان کردیم و در تک تک جلسات گزارش عملکرد خواستیم و به نتیجه خوبی رسیدیم.

رستمی درحصوص حوزه آموزش گفت : اقدامات خوبی صورت گرفته، کلنگ زنی مدرسه اتباع خلیفه که زمین خیر ساز بود و به همت اداره ی اتباع وزارت کشور به مبلغ ۸/۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد. مدرسه خیرساز شهید مدرس روستای پلنگی را به مبلغ ۱/۵ میلیارد و مدرسه شهید صدر روستای دهداران علیا را به مبلغ ۲ میلیارد کلنگ زنی شد.

حسین رفیعی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره بااعلام یک‌هزار و ۵۲۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) دراین بخش گفت: در سال جاری ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ فرصت شغلی در بخش شبانکاره پرداخت شده است.

وی تعداد ساخت مسکن برای مددجویان بخش شبانکاره را ۴۱ مورد اعلام کرد و تاکید کرد: تاکنون ۳۰ مسکن در اختیار مددجویان قرار گرفته و ۱۱ مسکن دیگر نیز تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رفیعی ازاهدای ۴۵ فقره جهیزیه به نوعروسان بخش شامل ۹۰ یخچال، ۴۰ کولر، ۶۰ آبگرمکن و بخاری خبرداد که در اختیار مددجویان این بخش قرار داده شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share