امروز:
جمعه, 27 مهر 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 13 تیر 1403 20:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1854

سخن مردمابوالفضل قاسمی | نوزدهمین همایش میثاق عاشورائیان شهرستان دشتستان باحضور هیئات مذهبی شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این همایش چهارشنبه ۱۳ مردادماه با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام حسن صادق زاده معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت الاسلام وحیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و مسؤولان و اعضای دسته جات و هیأت مذهبی، برگزار ‌گردید.

امام جمعه دشتستان: امام حسین (ع) الهام بخش آزادی و آزادگی و بالندگی برای تمام جهانیان است.

حجةالاسلام مصلح در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرمودند: «رحمت خدا بر بنده اى كه امر ما را زنده كند ... دانش هاى ما را فرا گيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم، زيبايى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پيروى مى كردند.»، بیان داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق خدمت در دستگاه امام حسین (ع) را داریم چرا که امام حسین (ع) الهام بخش آزادی و آزادگی و بالندگی برای تمام جهانیان است.

وی در ادامه افزود: عاشورا همیشه زنده است و نشانه آزاده اندیشی همه ی بشریت است، ما خوشحالیم که استان بوشهر و بخصوص شهرستان دشتستان از طلایه داران عزاداری و مراسمات محرم است.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه معرفت افزایی نسبت به مکتب اهل البیت (ع)، اخلاص در نیت و رعایت شئون و حدود شرعی همواره باید مدنظر فعالین این عرصه قرار گیرد هماهنگی و همراهی با سیاست های ابلاغی نظام، استمرار فعالیت های هیأت های مذهبی و هماهنگی و همکاری با سایر ارکان مسجد و عدم بخش نگری را خواستار شد.

وی در ادامه توصیه نمود: از تک روی و رقابت های منفی پرهیز شود و سعی شود کارها بصورت گروهی انجام گیرد همچنین به قشر بانوان و نوجوانان و جوانان هر چه بیشتر نقش داده شود.

حجةلاسلام مصلح در پایان تصریح کرد: استفاده از سخنران و خطیب توانمند، سنت سفره و اطعام در ده شب محرم و برگزاری همایش های پیرغلامان، شیرخوارگان، همسالان رقیه، اهلی من العسل بصورت متمرکز راهکارهایی برای تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام در ایام محرم است.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share