امروز:
پنج شنبه, 29 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
یکشنبه, 07 اسفند 1401 15:47
   
    ایمیل
کد خبـر : 154

بخشدارمرکزی دشتستان؛

سخن مردم:ابوالفضل قاسمی - نشست خبری بخشدارمرکزی دشتستان بااصجاب رسانه یکشنبه هقتم اسفندماه برگزارشد.

به گزارش سخن مردم: هادی عدالت بخشدارمرکزی دشتستان بابیان اینکه با دوازده سال سابقه دراستانداری ، هفتم اسفندماه سال ۱۴۰۱ به عنوان بخشدارمرکزی مشغول به فعالیت شدم افزود: ازوقتی که این مسئولیت به من محول شده با شهدا عهد بستم به دنبال مشکلات اساسی مردم باشم.

وی ادامه داد یکی از اصلی ترین مشکلات مردم دربخش مرکزی آب بود که با مشورت اداره آب، دردهه فجر آعملیات اجرایی انتقال آب از خط سوم به مجتمع بنداروزبا اعتبار ۲۰میلیارد تومان به طول هفت کیلومترآغاز و تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ومشکل بحث آب روستاهای حوزهی جنوب حل خواهدشد.

بخشدارمرکزی بابیان اینکه بخش مرکزی دارای ۲۲روستا است عنوان نمود روستاهای حوزه شمال بخش مرکزی از لحاظ آب مشکلی نداشتند و تنها ۶ شش روستا در جنوب شهرستان شامل بنداروز، حسن آباد، نینیزک، گندم ریز، ابوالفیروز و سرکره مشکل آب داشتند که با تانکر و به سختی بسیار آب خود را تهیه می کردند.

عدالت بااشاره به اینکه اشتغال باعث خودکفایی دهیاری ها خواهد شد اضافه نمود: در روستاهای زیارت، بنداروز، دهقائد و قله سفید اشتغال زایی انجام شده است

بخشدارمرکزی دشتستان به اشتغالزایی جوانان درروستاها برمدیریت  دهیاری ها بربودجه ها تاکید نمود.

عدالت از برطرف شدن مشکل زهکشی روستای زیارت خبرداد ویادآورشد: طول این زهکش از کلل تا بنار آبشیرین به رودخانه که ۱۰کیلومتر است می ریزد، که تاکنون ۶ کیلومتر از این کانال زهکشی را جهت رفاه حال کشاورزان لایروبی کردیم و ۴ کیلومتر دیگر ازاین کانال در چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

بخشدار بخش مرکزی دشتستان در خصوص پمپاژ روستای کلل، نیز گفت: که تمام نخلستان روستای زیارت، کلل و بنار آبشیرین از این طریق آبیاری می شدند که یکی از پمپاژخراب شده و اکنون با خرید دو پمپاژ چهار پمپاژ داریم .

بخشدار مرکزی دشتستان با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاها بیان کرد: به دهیاران اعلام کردیم تا فعالیت های فرهنگی را در اولویت خود قرار دهند و بودجه فرهنگی را فقط در حوزه های مختلف فرهنگی هزینه کنند۔

عدالت با تشکر از خانم خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: خانه بهداشت روستای قراولخانه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان خانه بهداشت روستای سرکره درهفته دولت سال آینده افتتاح خواهدشد.

 

هادی عدالت ازآغاز عملیات اجرایی  تعریض مسیر دهقائد به نظر آقا به طول چهار کیلومتر با اعتبار هشت میلیارد تومان خبرداد وافزود این مسیر موجب تعریص از پنج و نیم کیلومتر به 9 کیلومتر شده است که شاهد عملیات اجرایی این مسیردر دهه فجر بودیم.

وی ادامه داد اورژانس قلعه سفید که خیر ساز نوساز است ،مدرسه کانکسی حسن آباد که با کمک خانواده مرحوم ویسویی با سه کلاس، سرویس بهداشتی، دفتر مدرسه و سرایداری ، وهمچنین در حوزه ورزش چمن مصنوعی روستای بارگاهی که نیمه تمام بود پیگیری شد.

هادی عدالت در خصوص ورودی روستای گندم ریز،قلعه سفید،زیارت واتوبان ورودی کلل که بسیار خواسته مردم بود از طریق اداره راهداری سعی کرده ایم ورودی روستاها را ساماندهی کنیم و مشکلاتشان را احصا کنیم .

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share