امروز:
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 25 اسفند 1402 17:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1505

امام جمعه دشتستان:

سخن مردم: امام جمعه دشتستان گفت: در اجرای طرح‌های حمایتی، باید اصل حفظ «کرامت مردم» لحاظ شود.

به گزارش سخن مردم: حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت رحلت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اظهار کرد: متأسفانه در جهان اسلام حضرت ام‌المؤمنین خدیجه علیها السلام چندان شناخته شده نیستند.

وی اضافه کرد: برخی صدها صفحه از سایر همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نوشته‌اند و از حضرت ام‌المؤمنین خدیجه علیها السلام به درستی نام نبرده‌اند.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: برخلاف الگوی زن مدرن چه شرقی و چه غربی که تک ساحتی است، حضرت ام‌المؤمنین علیها السلام یک زن قدرتمند و انسانی چند ساحتی است که فهم شخصیت نورانی ایشان به ما برای تبیین الگوی سوم زن مسلمان کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: نمونه بارز زن قدرتمند چند ساحتی حضرت فاطمه زهرا و مادرش بزرگوارشان حضرت ام‌المؤمنین خدیجه صلی الله علیهما است. نقش خانوادگی (همسری، مادری و دختری)، عبادت، ارتباط اجتماعی و جواب به سوال مردم و حضور در موضوعات سیاسی در زندگی ایشان نمایانگر این واقعیت است.

مصلح با تبریک فرا رسیدن عید نوروز افزود: به فرموده امام راحل، در این عید در روایتی که وارد شده، از آداب این روز روزه‌گرفتن، دعاکردن و نمازخواندن است. اگر ملتی بخواهد به راه راست برود و استقلال و آزادی خودش را حفظ کند، باید در عید و غیر عیدش ذکر خدا و یاد خدا باشد،.

وی به موضوع چگونگی حفظ شیرینی انتخابات اشاره و بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از برگزاری انتخابات دوراندیشانه با آسیب‌شناسی بهنگام از مجلس جدید، برای کارآمدی مجلس دوازدهم، با توصیه‌های راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن کند، متذکر شده است.

لزوم افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم

امام جمعه دشتستان ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب، آن‌چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد، باید خیلی مراقبت کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با این هشدار مبتنی بر آسیب‌شناسی مجلس جدید و مبتنی بر تجارب ۴۵ ساله، تاکید کردند که اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود و در نهایت هم، مجلس از کارایی می‌افتد.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: لازم است همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آنان در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی عمیق و همه‌جانبه با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است. منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره‌جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی، در خط مشی ترسیمی از سوی ایشان است.

ابهام و بی برنامگی در طرح‌های حمایتی

امام جمعه دشتستان افزود: متأسفانه در اجرای برخی از طرح‌های حمایتی، شاهد ضعف تدبیر، ابهام و بی برنامگی هستیم. طرح حمایتی «کالابرگ فجرانه»، یکی از این طرح‌ها است که در شیوه اجرای آن مردم را نگران و ناراحت نموده و به نوعی نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: پس از اجرایی شدن این طرح، شاهد انتقادات و گلایه‌مندی‌های به حق مردم شریف از نحوه اجرای آن هستیم؛ زیرا تعداد فروشگاه‌های متصدی این طرح به نسبت متقاضیان کم بوده یا پاسخگو نبوده و مردم به ناچار برای دریافت آن، باید ساعت‌ها در صف، منتظر مانده و مجبور به خرید میزان تعیین شده برای اعمال تخفیف ۲۲۰ هزار تومانی شوند. این شیوه اجرا، مردم را سرگردان و عصبانی نموده.

مصلح افزود: در اجرای اینگونه طرح‌های حمایتی، باید اصل حفظ «کرامت مردم» لحاظ شود، انتظار می‌رود در مرحله‌های بعد بهتر از این تدبیر شود.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱- سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام محمد بجلی مسؤول تعلیم و تربیت سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام شهرستان دشتستان با موضوع فضیلت های ماه مبارک رمضان

۲- استقرار پایگاه جمع آوری کمک به معیشت نیازمندان در ماه مبارک رمضان و ثبت نام حامیان اکرام ایتام و محسنین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

۳- برگزاری میز خدمت نماز جمعه برازجان با حضور مدیران و کارشناسان ادارات فنی و حرفه‌ای ای، دامپزشکی و بیمارستان مهر تأمین اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤالات نمازگزاران

۴- برپایی ایستگاه فروش کتاب سیره شهدای گرانقدر

۵- ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج هجرت

۶- فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۷- اهداء هدایای دانش آموزان برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و برخی از مسؤولین شهرستان

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share