امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 27 بهمن 1401 12:29
   
    ایمیل
کد خبـر : 127

در نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بومی و محلی دانش آموزی استان بوشهر:

سخن مردم:نخستين جشنواره فرهنگي ورزشي بومي محلي دانش آموزي استان بوشهر (ويژه دختران متوسطه اول و دوم) به همت معاونت تربيت بدني و سلامت استان بوشهر و به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد.

 12.jpg

به گزارش سخن مردم:در این فستیوال ورزشی که روز دوشنبه  ٢٤ بهمن ١٤٠١ در چهار بخش آييني، نمايشگاهي، ورزشي و غذاهاي محلي به همت اداره تربيت بدني آموزش و پرورش استان بوشهر (انجمن بومی محلی دانش آموزی) و با همكاري هيئت ورزش روستايي و بازيهاي بومي محلي استان بوشهر، تربيت بدني آموزشگاه هاي شهرستان دشتستان، كانون فرهنگي تربيتي فاطميه و كانون امام خميني برازجان در اردوگاه شهيد كشتكار برازجان برگزار گردید دوازده تيم از شهرستانهای مختلف استان با هم به رقابت پرداختند.

اين رويداد فرهنگی- ورزشی با استقبال رسمي از تيمها، پذيرش و مراسم افتتاحيه آغاز شد و تیمهای شهرستانهای مختلف استان با برپایی غرفه هاي نمايشگاهي، آثار هنری مناطق خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

دكتر عباسيان معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در آيين اختتاميه اين جشنواره بيان داشتند جشنواره های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را برعهده دارد.

برگزاری چنین برنامه هایی در مقابل تکنولوژی‌های روز و همه گير شدن آن در ميان نسل كودك و نوجوان و  در صورت عدم استفاده صحیح، تنبلی در امورات را در پی خواهد داشت تاثیر مثبتی دارد.

باید توجه کرد که هویت و تاریخ گذشته از یاد نرود و اصالت ایرانی اسلامی حفظ شود و ادامه دار شدن اين جشنواره ها ميتواند نقشي  موثر در   توسعه و تثبيت موارد فوق  داشته باشد.

سليمان حياتي مدير آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در آیین افتتاحيه این جشنواره ضمن خير مقدم به همه شركت كنندگان  با بيان اينكه جشنواره فرهنگي ورزشي بومي محلي دانش آموزي استان بوشهر پس از دوران انزوا و كم تحركي سخت كرونا ميتواند فتح‌الباب شور، شعف و جنبش در دانش آموزان و نسل حاضر باشد اذعان داشت استمرار و تداوم اين چنين برنامه هايي موجبات بسط و توسعه فرهنگ و سنت‌های رو به فراموشي مناطق مختلف را فراهم نموده و بستر فرهنگی و تربيتي جامعه‌ی دانش آموزی را غنای بیشتری خواهد بخشید.

سهيلا جنگجو برازجاني دبير جشنواره و مسئول انجمن بومي و محلي دانش آموزي استان بوشهر نیز با تاکيد بر اينكه دانش آموزان مناطق روستايي همواره در دستورالعمل برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي كمتر ديده شده اند هدف از برگزاري اين جشنواره را ايجاد زمينه بروز و كشف استعداد هاي نهفته در مناطق روستايي دانست و افزود: در این جشنواره ميزبان ٢٠٠ دانش آموز روستايي دختر از شهرستانها و مناطق مختلف استان هستيم.

در اين دوره از رقابت‌ها در بخش ورزشي مسابقات مهارتي هفت سنگ و دال پلان و مسابقات تيمي داژ بال و دوز برگزار شد. نكته قابل تامل و جذاب اين رويداد حضور تركيبي مادر و دختر در مسابقات آييني و ورزشي بود.

پس از اتمام مسابقات و بعد از صرف ناهار، مراسم اختتاميه همراه با اعلام نتايج و اهدا جوايز برگزار گرديد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این جشنواره حضور تماشاگران و مسئولين از ابتدا تا انتهای جشنواره بود.

حمید حاجی پور کارشناس تربیت بدنی شهرستان دشتستان در حاشیه این جشنواره با بیان این نکته که چنین فستیوالی براي اولين بار در سطح استان برگزار گرديده و زمینه‌ی رضایتمندی فراتر از انتظار شرکت کنندگان و مسئولین استانی و شهرستانی را فراهم ساخته اظهار داشت: بعنوان ميزبان اين برنامه شایسته است از بذل امتنان و توجه جناب دكتر عباسيان معاون تربيت بدني آموزش و پورورش استان و جناب دكتر عبداللهي رياست اداره تربيت بدني استان به جهت اختصاص ميزباني اين رويداد بزرگ به دشتستان كمال سپاسگذاري را داشته باشم.همچنين بصورت ویژه از حمایت مجدانه و مدبرانه ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و معاونین محترم پرورشی و پشتیبانی ایشان که نهایت تلاش خود را در برگزاری این رویداد ارزشمند به کار گرفتند و نیز از همکاران پرتلاش واحد تربیت بدنی و مربیان ورزشی شهرستان دشتستان و کانون فاطمیه برازجان و همه شرکت کنندگان و تیمهای اعزامی شهرستانهای استان بوشهر قدردانی و تشکر کنیم.

نتیجه نهایی این رقابتها:

بخش نمايشگاهي:

كنگان اول

دشتستان (مركزي)دوم

دشتستان(بوشكان)سوم

بخش آئيني:

ديلم(بندر امام حسن) اول

كنگان دوم

دشتستان(مركزي) سوم

تبم اخلاق :شهرستان گناوه

رشته دوز پافيزيكي:

دشتستان (مركزي)اول

دشتستان(بوشكان)دوم

ديلم سوم

داژبال:

دشتستان(مركزي)اول

عسلويه(دوم)

كنگان(سوم)

هفت سنگ مهارتي:

ديلم اول

گناوه دوم

دشتستان(مركزي)سوم

دال پلان:

دشتي(اول)

ديلم(بندر امام

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share