امروز:
شنبه, 06 مرداد 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 15 آذر 1402 17:45
   
    ایمیل
کد خبـر : 1248

رئیس اداره بهزیستی دشتستان؛

سخن مردمابوالفضل قاسمی" رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان، صبح چهارشنبه ۱۵ آذرماه در جمع خبرنگاران هفته معلولین را فرصت مناسبی جهت افزایش آگاهیهای مردم در خصوص ارتقاء خدمات به معلولان بیان نمود.

به گزارش سخن مردم: جعفر کمالی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان آمار معلولین شهرستان دشتستان را ۷۸۳۱  هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این معلولان داری عارضه چشمی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ذهنی و بیماران روانی هستند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان تعداد معلولان مستمری بگیر را ۴۱۸۵ نفر بیان وعنوان نمود: ۴۸۴ نفر علاوه بر مستمری حق پرستاری نیزمی‌گیرند.

وی بااشاره به  ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به معلولان گفت: تعداد معلول جسمی حرکتی دو هزار و ۳۳۰نفر است که ۱۴۳۲نفر آن مرد و بقیه زن هستند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان ازتشکیل ۲۸جلسه کمیسیون توان‌بخشی در دشتستان خبرداد وتصریح نمود: از ۸۱۰پرونده معلولین که در این کمیسیون شرکت داده شد، ۵۶۸ نفر معلول پذیرش شدند.

کمالی، تعداد معلولان ضایعه نخایی دردشتستان را ۱۲۴نفر بیان واضافه نمود: ۲۱۰خانواده دو معلولی  و ۷۲۴ نفر، ۶۵خانواده ۳معلولی، ۴۲خانواده ۴معلولی، ۳خانواده پنج معلولی در دشتستان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان بابیان اینکه دو مرکز شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان خلیج‌فارس و سالمندان در دشتستان وجود دارد اضافه نمود: تعداد بیماران مرکز شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان خلیج‌فارس ۱۲۸بیمار می باشد که ۲۳نفر آن مجهول هستند وماهیانه ۵۴۰ میلیون تومان به مرکز خلیج‌فارس برای ارائه خدمات پرداخت‌ که جمعا  ۴میلیارد و ۲۳۰میلیون وتومان در سال جاری پرداخت‌ شده است.

جعفر کمالی با اشاره به خدمات ارائه‌شده در مرکز شبانه‌روزی سالمندان، تعدا سالمندان این مرکزرا ۴۵نفر اعلام وافزود: ۱۳نفر آن مجهول هستند وماهیانه ۱۷۵میلیون تومان به این مرکزپرداخت‌ که جمعا ۸میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در سال جاری پرداخت‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان با اشاره به ۴ مرکز حرفه آموزی و آموزشی در دشتستان افزود:  ۱۳۷ نفر معلول آسیب پذیر در پذیرش و ماهیانه ۱۸۱ میلیون تومان یارانه به این مرکز پرداخت می شود و  تاکنون یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان به این مراکز پرداخت شده است.

جعفر کمالی، رئیس اداره بهزیستی دشتستان طرح توانمندسازی معلولین در منزل را ازاقدامات دیگر بهزیستی بیان نمود ویادآورشد: در این طرح ۸۰ نفرازخدمات مراقبت بهره مند شد ه اند که ۸ماه سال جاری، ۹۶میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان خدمات انجام‌شده در خصوص طرح توان ‌بخشی مبتنی بر جامعه را ۹۳روستا اعلام نمود وافزود: این روستاها با جمعیت ۷۹۹۲۹نفر جمعیت تحت پوشش cbr یا طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه هستند و تا کنون۲۷۰میلیون تومان هزینه شده است.

وی درخصوص طرح توانبخشی درمناطق کم برخوردارشهر گفت: وسایل کمک توانبخشی شامل تامین مسکن برای ۸۱ معلول  که ۵۱ نفر درشهرو ۳۰نفرمعلول درروستا در سال جاری ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت ‌شده ، همچنین برای ۹۶معلول پرونده تأمین مسکن تشکیل‌شده و به ۲۶معلول تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار یک میلیارد و ۴۶۰میلیون تومان پرداخت‌شده است.

جعفر کمالی، درادامه بااشاره به کلنگ زنی پروژه ۲۴واحدی مسکن در سال ۱۴۰۱خاطرنشان کرد: اولویت اول واگذاری این واحدها به خانواده دو معلول به بالا بود که ۱۱ واحد آن واگذارشده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان واگذاری ۹۷انشعاب آب، برق و گاز به خانواده‌های معلولین، ۵۶ فقره پروانه ساختمانی وصدور ۵۰گواهی فنی و حرفه‌ای در سال جاری برای معلولین،ارائه تسهیلات به ۶۴معلول در شهرهای دشتستان با اعتبار ۳میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و در روستاها به ۲۵معلول بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان برای اشتغال‌زایی  وارائه تجهیزات شامل ولیچهر، تشک، سمعک، عصا و .... به  ۲۳۸  معلولین را ازدیگر خدمات این اداره به معلولان بیان نمود.

کمالی از پرداخت445 میلیون به 30 معلول جهت تهیه جهیزیه در سال جاری خبرداد ویادآورشد:  به 21 معلول تسهیلات ازدواج پرداخت‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان بابیان اینکه جشنواره شهید رجایی برای دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخورداراست افزود :100  نمره از این جشنواره به مناسب‌سازی ادارات با مدیریت بهزیستی دشتستان تخصیص داده‌ شد.

وی دو روستای میاندشت و بشیرآباد را دارای بیش‌ترین معلولین به نسبت جمعیت در شهرستان بیان نمود و افزود: 20 معلول در اداره بهزیستی دشتستان اشتغال دارند که با فعال کردن cbr به‌طور ویژه خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

جعفر کمالی بااشاره به افتخار آفرینی 3 نفرمعلول درسطح مسابقات جهانی گفت:7  نفر از ورزشکاران معلول در رشته‌های مختلف مقام کسب کرده‌اند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share