امروز:
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 19 بهمن 1401 19:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 115

سخن مردم:حبیب قاسمی-چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه یک هزار و چهارصد یک هجری شمسی است قرار است امروز دانش آموزان  دبستان غیر دولتی ادب فارسی برازجان راطبق برنامه ریزی انجام شده، به اردوی علمی، تربیتی ببریم مکان اردوگاه شهید کشتکار است .

به گزارش سخن مردم:ساعت هفت صبح در حالی که آسمان را ابر فرا گرفته و خورشید عالمتاب تلالو خود را در زیر ابرها پنهان نموده است  دانش آموزان یکی یکی توسط والدین خود وارد مدرسه می شوند ساعت هفت و پانزده دقیقه طبق هر روز مراسم صبحگاهی برگزار می شود که ضمن قرائت قرآن و نیایش توصیه های لازم برای یک اردوی خوب به دانش آموزان یادآوری می شود.

ساعت هفت و سی دقیقه با بدرقه والدین، دانش آموزان سوار اتوبوس می شوند با کامل شدن همراهان و حضور و غیاب کامل اتوبوس به سمت اردوگاه شهید کشتکار به راه می افتد.

دانش آموزان  از شور نشاط و همراهی با طبیعت بسیار مسرورند امسال با توجه به بارندگی های مناسب ،سرسبزی طبیعت بسیار چشم نواز و دیدنی است روشن کننده بامداد هر لحظه خودش را در میان ابرها نمایان می نماید ولی توده های ابر مانع آن می شوند ساعت هشت صبح وارد اردوگاه شهید کشتکار می شویم مدیر اردوگاه با زبان خوش و با  مهربانی مهمانان اردوگاه را مورد استقبال قرار می دهد.

این اردوگاه متعلق به اداره آموزش و پرورش است و مکانی برای برگزاری اردوهای علمی، تربیتی دانش آموزان است در اردوگاه علاوه بر درختان و آلاچیق ها، کل طبیعت اردوگاه را سبزه ها در بر گرفته اند. شبنم صبحگاهی بر چهره سبزه ها نشسته و منتظرند تا گوی آسمان سرک بکشد و قطرات زیبا را از صورتشان بشوید و پاکیزه نماید.

با پیاده شدن دانش آموزان از اتوبوس آنها را برای استراحت  در چند آلاچیق سازماندهی می نمائیم ساعت هشت و سی دقیقه دانش آموزان به همراه همکاران صبحانه سالم را نوش جان می نمایند و پس از آن ساعت ٩ همگی آماده پیاده روی در طبیعت زیبا می شوند تا ساعت ده صبح دانش آموزان علاوه بر استفاده از طبیعت توصیه های لازم را از مدیر و معاون و معلمان پرتلاش خود گوش نموده و بهره لازم را از این نعمت خدادادی می برند و همگی با شکر نعمت های بی شمار ایزد متعال دقایقی را از وسایل بازی که برای آنها تدارک دیده شده بهره می برند.

همکاران محترم با دقت مراقب دانش آموزان هستند که دچار مشکلی نشوند البته باید این نکته هم یادآوری نمود که دانش آموزان دبستان ادب فارسی  با رعایت  نظم و انضباط الگویی برای دیگران بودند.

تا قبل از اذان ظهر، دانش آموزان با استفاده از وسایل بازی تدارک دیده شده در اردوگاه، بهره لازم را می برند و با شنیدن صدای اذان خود را برای نماز آماده می نماییم و نماز ظهر و عصر را در نمازخانه اردوگاه به جا می آوریم. ساعت دوازده و چهل و پنج دقیقه ،دانش آموزان سر سفره غذا حاضر می شوند و غذا را تناول می نمایند با استراحتی کوتاه ساعت یک و سی دقیقه وسیله نقلیه برای برگشت آماده می شود و دانش آموزان با گرفتن عکس دسته جمعی در کنار گل های سر سبز اردوگاه ،یکی یکی سوار ماشین می شوند و یک روز خوب و به یاد ماندنی را تجربه می نمایند . پس از آن به طرف  مدرسه حرکت می نمائیم و ساعت دو عصر به درب مدرسه می رسیم.و دانش آموزان یکی یکی تحویل اولیا داده می شوند تا با شادی و نشاط به خانه برگردند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share